Alla inlägg den 30 april 2015

Av tessisamess - 30 april 2015 10:27

Jag har funderat på det här lite fram och tillbaka, vem är mest ytlig när det kommer till val av partner, män eller kvinnor?

Min första tanke är ju att kvinnor är mest ytliga eftersom vi själva är oftast väldigt ytliga när det kommer till vårt eget utseende, allt ska vara perfekt, hela tiden. Men när jag väl började tänka på saken så tror jag nog att jag ändrade uppfattning ganska fort. Kvinnor vill ju självklart också någon som ser bra ut och tar hand om sig själv, men det handlar nog mer om att man vill ha någon som är presentabel, inte luktar gammal svett och springer runt orkada och lurvig (om inte det här är en del av hela looken då såklart), men det är ju betyldigt mer vanligt, vad jag ser ut iaf, att tjejer oftare är snäppet snyggare än sina killar. Och just nu pratar jag bara yta, inget annat, så man får inte blanda in personligheter i det hela.

Män däremot, går alltid på dom lite snyggare tjejerna, dom som sminkar sig bäst, dom som är lite mer tränade, lite snyggare i håret. Vilket jag tror leder till att tjejer ser till att vara lite snyggare och piffa sig lite mer hela tiden. Att killar är en stor bidragande orsak till vår utseendefixering. Självklart gäller det inte alla killar och alla tjejer, men ibland är det roligare och lättare att dra alla över en kam när man vill komma fram till en poäng som man så bittert, sarkastiskt, ironiskt och/eller elakt har tänkt ut. 

Ofta när jag går ut med mina tjejerkompisar så tänker man ju att man piffar sig för sin egen skull, för man själv vill vara fin, men varför gör man egentligen det, tycker man inte att man är fin som man är, varför ser man alla sina skavanker så himla tydligt och vem är man rädd ska se dom? Jo killar, jag struntar väl i vad andra tjejer tycker, men det är just killar man vill ska tycka att man är snygg och eftersom alla andra är så förbannat piffade så måste man ju själv också piffa sig, annars har man inte en chans. Skulle vi alla gå a' naturell tror jag att killarna skulle sitta där och viska om hur risiga vi såg ut. För dom är ju vana att vi är så piffiga.

Men vems fel är det från början, killarna som jobbat fram att vi ska vara piffiga eller vi tjejer som alltid har varit det och därmed gett dom den synen... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards